Kursevi opšteg italijanskog jezika

"Zašto učiš italijanski?"

"Zato što je lep i melodičan jezik." Koliko puta su mi ovako odgovorili na moje pitanje o razlozima zašto uče baš italijanski jezik. Pored ovog često navođeni razlozi su i  italijanska kultura (umetnost, moda, hrana, turizam, ...) i međuljudski odnosi  (velike sličnosti između Srba i Italijana i mnogi Srbi imaju rodbinu ili prijatelje u Italiji).

Kursevi opšteg italijanskog su podeljeni kao i prema evropskom Zajedničkom referentnom okviru za jezike (CEFR) na 6 nivoa. Moj cilj je da  studenti pored usvajanja jezika postepeno, od nižih do viših nivoa, produbljuju svoja znanja o kulturi, istoriji, umetnosti i životu Italije.

Pristup nastavi je humanističko-afektivni (u radu se obraća velika pažnja na psihološke aspekte učenja), glavna korišćena metoda je komunikativna (korišćenje jezika u socijalnom okruženju) a  za učenje gramatike se koristi expectancy grammar metod.

Pored priručnika, koristim i dodatne sadržaje - originalne tekstove na italijanskom jeziku kao što su članci iz novina, reklamni materijali, pesme kao i video zapisi sa youtuba, filmovi, ...

Nivo Ciljevi i priručnici Trajanje
A1

Ako sagovornik polako govori učenik razume poznate reči i jednostavne rečenice; može da odgovori na jednostavna pitanja i da vodi razgovor uz pomoć sagovornika; ume da opiše gde živi i osobe iz svog okruženja.

Priručnik: Nuovo Contatto A1, Nuovo Espresso 1, Nuovo Progetto Italiano 1a.

36 časa od 90 minuta
A2

Učenik prepoznaje i služi se najčešće korišćenim rečima i rečenicama iz područja neposrednog ličnog interesovanja (npr. osnovne podatke o sebi, porodici i prijateljima; informacije vezane za kupovinu, okolinu i posao).

PriručnikNuovo Contatto A2, Nuovo Espresso 2, Nuovo Progetto Italiano 1b.

36 časa od 90 minuta
B1

Učenik razume smisao jednostavnog razgovora o poznatim temama (o svojoj školi, poslu i interesovanjima); snalazi se u većini situacija i bez pripreme se uključuje u razgovor kada mu je tema poznata; ume s lakoćom da govori o sebi (o svojim iskustvima, emocijama, snovima itd.).

Priručnik: Nuovo Contatto B1, Nuovo Progetto italiano 2a.

36 časa od 90 minuta 
B2

Učenik može da prati duže razgovore i predavanja o temama iz oblasti ličnog interesovanja; ume da komunicira dovoljno tečno i spontano, što omogućuva skoro normalnu interakciju; može da objasni svoje stavove o nekoj aktuelnoj temi, navodeći prednosti i nedostatke različitih stanovišta.

Priručnik: Nuovo Contatto B2, Nuovo Progetto italiano 2b.

36 časa od 90 minuta
C1

Učenik razume dugačak govor čak i kad nije jasno strukturiran; ume da govori tečno i spontano i da jasno izrazi svoje ideje i mišljenje.

Priručnik: različiti.

Po dogovoru
C2

Učenik razume bez problema sve varijante jezika; ume da govori bez napora koristeći idiome i precizno prenoseći fine nijanse u značenju.

Priručnik: različiti.

 Po dogovoru